18 травня 2022 року

Тема: Контрольна робота № 6 з теми «Література ХХ–ХХI ст. У пошуках себе і високого польоту» 

                        

Початковий рівень(за кожну правильну відповідь 0,5 бала)

1. Укажіть, яку літературу представляє А.де Сент-Екзюпері

а) американську; б) англійську; в) німецьку; г) французьку.

2. Укажіть, кому привячено твір А.де Сент-Екзюпері "Маленький принц".

а) матері письменника; б) другові письменника; в) дружині письменника; г французьким льотчикам.

3. Укажіть ім"я наставника Джонатана Лівінгстона у творі Р. Баха.

а) Саліван; б) Чіанг; в) Флетчер Лінд; г) Чарльз Роланд.

4. Укажіть назву місцевості, де за вироком Зграї опинялися Вигнанці (твір        Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон").

а) Далекі Скелі; б) Коло Ганьби; в) Неприступна Скеля; г) Узбережжя Самотності.

Середній рівень (за кожну правильну відповідь нараховується один бал)

5. Напишіть, кому з героїв твору А.де Сент-Екзюпері "Маленький принц" належать слова: "Узнати можна лише те, що приручиш."

6. Назвіть ознаки казки у творі А.де Сент-Екзюпері "Маленький принц".

7. Укажіть, які дві системи цінностей протиставлені у творі  Р. Баха "Чайка Джонатан Лівінгстон".

Достатній рівень (за кожну правиьну відповідь 2 бали)

8. Запишіть пробеми, поставлені А.де Сент-Екзюпері у творі "Маленький принц".

9. Запишіть людські риси,  які уособлює чайка Джонатан Лівінгстон.

Високий рівень.(за повне розкриття теми 3 бали) Дати відповідь на питання

10. Чого я навчився від Джонатана Лівінгстона?       або

      Земля очима Маленького принца.

02 травня 2022 року

Тема уроку: Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору   Р. Баха як філософська метафора людського буття.

«ЧАЙКА ДЖОНАТАН ЛІВІНГСТОН» АНАЛІЗ

Автор — Річард Бах

Рік видання — 1970

Жанр — повість-притча

Тема — розповідь про молоду чайку, яка навчилася літати та присвячує себе самовдосконаленню і самопожертві

Ідея — потрібно прагнути до самовдосконалення

Алегоричні образи 

«зграя чайок – наше повсякденне життя;

політ Джонатана Лівінгстона – свобода; прагнення вдосконалювати політ – шляхи людського самовдосконалення, бажання пізнати сенс буття і осмислити свій статус у світі.

Основний конфлікт в творі «Чайка Джонатан Лівінгстон» — це конфлікт між сірою масою людей (Зграя) та особистістю (Джонатан). Зграя вважає, що вони не здатні пізнати сенс життя, бо він недосяжний, вони кинуті у цей світ лише для того, щоб їсти та жити доти, доки вистачить сил. З цим категорично не згоден Джонатан, яким керує жага пізнання: «Тисячі років ми рискаємо в пошуках риб’ячих голів, але зараз нарешті стало зрозуміло, навіщо ми живемо: щоб пізнавати, відкривати нове, бути вільними».

Композиція повісті складається з 3 частин, і це не випадково, бо

Р. Бах показав 3 ступені духовного вдосконалення Джонатана. 1- усвідомлення ідеї свободи; 2- досягнення досконалості; 3-прагнення поділитися знанням вищої істини з учнями, щоб вони також втілили ідею Великої Чайки – всеосяжну ідею свободи

Завдання:  дайте письмові відповіді на питання

 

1. З перших рядків твору зрозуміло: чайка Джонатан Лівінгстон – не такий, як усі. У чому його незвичайність? Що для нього важливіше за їжу? А решта чайок – звичайні птахи? Доведіть свою думку.

2. Чому ніхто, навіть батьки, не розуміли відмови Чайки від їжі? Що треба робити батькам, щоб розуміти своїх дітей?

 

27 квітня 2022 року

Тема уроку: Річард Бах-автор повісті "Чайка Джонатан Лівінгстон"

1. Перегляньте презентацію і випишіть 10 фактів.

20 квітня 2022 року

Тема: Філософський зміст твору. Художні образи.

1 Опрацюйте матеріал

ЖАНРОВА СВОЄРІДНІСТЬ КАЗКИ-ПРИТЧІ АНТУАНА ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ»

"Маленький принц" - це остання книга А. де Сент Екзюпері, написана в 1942 році в Нью-Йорку. Він присвятив її другові - Леонові Верту, який свого часу ховався від нацистів у Франції. Сам автор говорив, що написав цю казку для дорослих - вона про людину, її місце у світі й про шанс подолати відчуженість між людьми. Образ маленького принца виник не випадково. В Екзюпері був брат Франсуа, який помер дитиною. Брати дружили між собою. А потім один з них став дорослим, обрав професію льотчика, а інший полетів на невідому далеку планету і назавжди залишився дитиною.

"Маленький принц" - казка-притча, розповідь не про конкретних людей, а про людство і душу людини взагалі. Філософська казка виявилася найбільш поетичним виразником ідей письменника. В кожній її історії відображено філософський погляд на життя людини, на її призначення. Екзюпері використав форму притчі, яку потрібно глибоко осмислити, хоча зовні мова йшла про звичайні життєві події і поведінку персонажів. Це свого роду "Євангеліє" - вчення про те, як треба жити людям, щоб пізнати щастя, мир, почуття гідності. Автор переконаний, що найголовніше знаходилася всередині нас, в нашому ставленні до моральних і матеріальних цінностей. Маленький принц для Екзюпері - ангел, що зійшов на землю. Він втілив в собі вічну живу частинку душі, став образом, що дозволив оцінити в людині людяне.

У казці розкрито життєві проблеми: влади; честолюбства; пияцтва; ділової людини; почуття відповідальності; ефемерності; черствої душі.

 

2. Згадай  зміст твору і виконай вправу. Результат сфотографуй і вишли у зручний спосіб.

 

18 квітня 2022 року

Тема: Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). «Маленький принц». Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі «Маленький принц»

 1.Виконуємо завдання .

 

11 квітня 2022 року

Тема: Контрольна робота №5 з теми "Бароко і класицизм

 

 

 

І. Завдання. Виберіть правильну відповідь. (6х0,5=3 бали)

1. Перший художній напрям, який охопив практично всю Європу:

а) класицизм;

б) романтизм;

в) бароко.

2. Що означає слово бароко?

а) вишуканий предмет;

б) перлина неправильної форми;

в) шедевр мистецтва.

3. Визначальні риси цього напрямку

а) простота, доступність, зрозумілість форм, статичність;

б) динамізм образів, композицій, символіка, контрастність, метафоричність.

4. Класицизм – напрям у європейській літературі та мистецтві обійняв межі якого століття ?

а) XVII-XIX;

б) XVI-XIX;

в) XVII-XVIII.

5.  Найбільше класицизм розвинувся в

а) у Франції у XVII ст.;

б) в Україні у XVIIІ ст.;

в) в Росії у XIX ст.

6. Слово класицизм походить від…

а) латин. classicus – зразковий;

б) англ. сlassicism- взірець;

в) франц. сlassicisme – ідеальний.

 

II.  Продовжіть думку. (6х0,5= 3 бали)

Жан-Батіст Мольєр. Біографія і творчість

1. Яка комедія Мольєра сподобалася королю Луї XIV

2. Паризький період життя Мольєра розпочинається в …

3. Які комічні прийоми розробив Мольєр? 

4. 1643 року вступив у Парижі до акторської трупи …

5. Справжнє ім’я Ж.-Б. Мольера    (Поклен).

6. Разом з Бежаром Ж.-Б. Мольєр заснував театр. Він називався   

 

 Завдання 7- 9 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит. (3х2=6 балів)

 

    7. Встановіть відповідність між засобами комічного та їх визначенням.

   1. Гумор             а) їдка, особливо дошкульна насмішка,сповнена презирства.

   2. Іронія             б) гостре осудливе осміяння негативного.

   3. Сатира           в) жанр дошкульного змісту з несподіваною кінцівкою.

   4.Сарказм          г) тонко прихована насмішка;

                              д) відображення смішного в життєвих явищах і людських                                                    характерах.

 

 

   8. Встановіть відповідність між персонажем Мольєра та його типом.

    1. Журден            а)благородна людина

    2. Дорант             б) утілення марнославства

    3. Ков’єль            в)сварливий чоловік

    4. Клеонт             г) розумний і кмітливий слуга

                                 д) цинічний дворянин

 

9. Встановіть відповідність між персонажем Мольєра та його вчинком.

    1 Журден                             а) прагне одружитися з Ніколь

    2 Клеонт                               б) хоче поліпшити свої справи

    3 Дорант                               в)відстоює достоїнства людини

    4 Ков’єль                              г)навчає пана Журдена фехтуванню

                                                  д)прагне стати дворянином

 

 

23 березня 2022 року.   Продовжуємо вивчати комедію Мольєра "Міщанин-шляхтич"

Тема: Засоби комічного: гумор, іронія, сатира, сарказм

Для початку давайте згадаємо, про що йде мова у творі.

 

1. Вправа "Заверши речення". (в зошиті)

1. Головний герой комедії «Міщанин — шляхтич» —

2. Пан Журден прагне...

3. Слуги в комедії — ...

4. Люсіль — це...

5. Весела вигадка про сина турецького дворянина належить...

6. Перевдягнувся на турецького вельможу...

7. Пана Журдена посвятили в неіснуючий сан...

8. На бенкет пан Журден запросив...

9. Маркіза Доримена закохана...

10) У кінці комедії намічаються весілля...

 

2. Повторення термінів із теорії літератури

Гумор — вид комічного, коли серйозне в житті зображується жартівливо, коли про людські вади говориться з добродушною посмішкою.

Іронія — засіб гумору та сатири, заснований на приховано — глузливому, зневажливо-осудливому зображенні людини чи явища.

Сатира — художні твори різних жанрів, у яких різке викриття зображуваного поєднано з його гострим осміюванням.

Сатирична розповідь — розповідь, у якій різко висміюються люди, людські вади, характери.

 

Антитеза — підкреслене протиставлення протилежних життєвих явищ, понять, почуттів, характерів.

Які засоби комічного автор використав, щоб найбільш точно змалювати своїх персонажів? Запишіть у зошити (Основні засоби — гумор, іронія, сатира. Гумор — у відображенні смішного в життєвих явищах і характерах, добродушний сміх; іронія — їдка насмішка, замаскована під зовнішньою благопристойною формою, що виражає глузливо-критичне ставлення автора до предмета зображення; сатира — у гострому осудливому висміюванні негативних явищ.)

3. Наведіть приклади комічного з твору (у зошиті)

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

16 березня 2022 року

Тема: Основні образи комедії: пан Журден, пані Журден

1. Опрацюйте матеріал. 

“Міщанин-шляхтич” характеристика образів

Журден – головний герой «Міщанин-шляхтич», для якого бажання стати дворянином – прекрасна мрія. Пристрасно бажаючи здійснити цю мрію, Журден ні про що не може міркувати розсудливо, тому його дурять всі навколишні, в тому числі вчителі лінгвістики, філософії, танців, фехтування. Однак при всій пристрасті «одворянитися» Журден зберігає свою живу натуру і залишається самим собою: даючи гроші в борг, він завжди знає їм рахунок; якщо його розсердити, він лається і б’ється, забуваючи всі великосвітські правила; він прославляє науку за те, що існують голосні й приголосні, приходить в захват від того, що говорить прозою.

Г-жа Журден – дружина, в порівнянні з чоловіком розумна і начитанна, обдурити не просто, відразу бачить підступ.

Дружина Журдена, істинна представниця дворянства. Це розсудлива, практична жінка з почуттям власної гідності. Вона всіма силами намагається протистояти манії свого чоловіка, його недоречним претензіям: «Ти збожеволів на всіх цих примхах, муженек. І почалося це у тебе з тих пір, як ти здумав водитися з важливими добродіями ». Всі зусилля пані Журден спрямовані на те, щоб очистити будинок від непрошених гостей, які живуть за рахунок її чоловіка і використовують його довірливість і марнославство в своїх цілях: «Ось що, гони-но ти своїх вчителів в шию з усією їх тарабарщиною».

Люсіль – вперта, закохана в Клеонта, дочка Журдена. Люсіль отримала гарне виховання, вона любить Клеонта через його достоїнства. Тому, не знаючи про задум коханого та його слуги, щиро обурюється і пручається спробі батька видати її заміж за сина турецького султана: «Ні, батюшка, я вже вам сказала, що немає такої сили, яка примусила б мене вийти заміж за кого- | небудь, крім Клеонта ». Клеонт – закоханий в Люсіль. Клеонт шляхетний не по походженню, а за характером, він чесний, правдивий, люблячий. Клеонт впевнений, що тільки душевне благородство людини та її розумна поведінка в суспільстві є істинними. На його думку, всякий обман кидає на людину тінь. В образі Клеонта втілився ідеал класицизму: Поправді шляхетною людиною міг бути тільки той, хто у своїй поведінці керувався вимогами розуму, виходив з того, що прийнято було вважати добром. . Граф Дорант  має шляхетне походження, вишукані манери, підкупливу зовнішність. Але при цьому він жебрак авантюрист, шахрай, заради грошей готовий на будь-яку підлість, навіть на звідництво.

Ніколь – служниця, закохана Ковьеля.

Ковьель – слуга, закоханий в Ніколь.

2. Складіть план характеристики одного з героїв за зразком

1. Дані про героя ( з якої книги, головний чи другорядний, центральний чи епізодичний).

2. Портрет героя (якщо змінюється, то як?).

3. Вчинки героя.Як вони розкривають його внутрішній світ?

4. Мова героя.

5. Ставлення до героя інших персонажів твору.Чим воно зумовлене?

6. Додаткові художні відомості (деталі, описи, тощо, які характеризують внутрішній світ героя, зміни, які з ним відбуваються).

7. Ставлення автора до свого героя.

8. Ваше ставлення до героя

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

12 березня 2022 року

Тема: Мольєр - майстер класицистичної комедії. "Міщанин-шляхтич"

1. Переглянути відеоролик з метою знайомства з біографією письменника.  

 

2. Прочитати комедію "Міщанин-шляхтич".

3. Виконати тести 12 березня до 15-00 за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3409220

 

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

28 лютого 2022 року

Тема:   Л. де Гонгора "Галерник"
1. Перегляньте відеоурок.

2. Випишіть візитну картку поета з відео..

3. Прослухайте вірш "Галерник".

4. Випишіть анкету твору.

 та художні засоби.

15 жовтня 2021 року

Тема уроку: Публій Овідій Назон "Сумні елегії"

1. Перегляньте відеоурок.

2. Виконайте задання, яке надає автор уроку (аналіз елегії)

08 жовтня 2021 року

Тема уроку: Образ Енея у поемі Вергілія "Енеїда"

Завдання: Використовуючи розміщений матеріал, скласти план характеристики Енея.

Образ Енея у Вергілія: це благочестива, цілеспрямована, відважна людина, яка присвятила все життя військовій справі.

Автор називає його «батько Еней».

Він вирішує складні проблеми створення нової держави. У цьому життєве призначення героя, приречення богів, і він з честю слід йому, виконує свій обов’язок. Поема завершується тим, що Еней, після довгих і тяжких випробувань, перемагає у війні Турна, на перешкоді створенню Риму.

Долею Енея керують боги. Заради високої мети і волі богів, Еней покидає кохану, царицю Дідону, яка вмирає від горя:

«Я був причиною смерті твоєї! Так клянусь ж зірками

І божествами небес і богами підземного царства,

Що проти волі твої берега я покинув, цариця!

Ні, веління богів (і воно ж мене примушує

Царство тіней обійти серед тернів в мороці глибокому)

Владно мене повело…»

Так говорить Еней, зустрівши в наслідку дух цариці під час подорожі в потойбічному світі, підземному царстві.

Поема Вергілія «Енеїда» була створена автором у часи найвищого розквіту Римської імперії. Вона прославляє Рим, його історичні корені, піднімає його велич. «Енеїда» стверджує ідею служіння державі, переважання загального над індивідуальним, перевагу патріотизму і обов’язку над особистими бажаннями і щастям окремих людей.

28 жовтня 2021 року

Тема уроку: Публій Вергілій Марон "Енеїда"

Завдання: Опрацювати матеріал в підручнина стор.94-105

Переглянути нижче дві книжки

Відповісти письмов о на 5,6,7 питання на стор.106

Виконати тестові завдання в першій книжці на стор. 31-33 (натискайте під книжкою трикутнички, вона гортається)

25 жовтня 2021 року

Тема уроку: Основний конфлікт трагедії "Прометей закутий".

Перевірка домашнього завдання  (стор. 73-76)

Дати письмову відповідь на питання:

1 Ім"я бога, з яким пов"язано виникнення театру Як перекладається з давньогрецької мови слово "трагедія"?

2. Як назиалися свята, на яких вшановували бога виноградарства?

3. Провідну роль в давньогрецькій трагедії відігравали...

4. Слово "драма" в перекладі з грецької означає...

5. Найбільше навантаження в драматичних творах несуть...

 

 

 

Виконайте задання на картці. Випишіть тільки те, чому Прометей навчив людей.

18 жовтня 2021 року

Тема:  Види лірики у Давній Греції

27 вересня 2021 року  Контрольна робота з теми"Священні книги людства як пам"ятки культури і джерело літератури"

 

І варіант

І.  Тестове завдання ( 3 бали)

1). Література – це мистецтво:

    а) звуку;     б) лірики;    в)слова

2) Слово « Веди» означає :

           а)  читання ;  б) духовне читання ;    в) одкровення.

2  )Скільки Євангелій у Біблії ?

             а) 40;   б) 4 ;   в ) 15.

3 )Слово « Євангеліє» означає :

    а ) нова радість;   б ) блага звістка ;  в ) прихід бога.

4) . Старий Заповіт Біблії складається з … циклів:

     а) 7;   б) 3;    в) 10.

5) . За яким принципом розміщені сури в Корані:

     а) від найменшої до найбільшої;

     б) від найбільшої до найменшої;

     в) всі сури за розміром однакові;

     г) принципу розміщення сур за розміром в Корані не дотримано?

6) Як називається ритмічна римована проза, якою написані мекканські сури Корану:

    а) аяти;   б) басмалі;  в) садж;   г) тора?

 

ІІ . Питання з відкритою відповіддю.

1.. Біблія – це священна книга …                              1 бал

2. Із скількох частин складається Біблія …              1 бал

3.Яку із частин не визнають іудеї ?....                      1 бал

4.Якою мовою створювався Старий Завіт ? …       1 бал

5. Установіть хронологічну послідовність виникнення священних книг:

    а) Біблія;        б) Коран;    в) Веди.                        1 бал

6. Установіть відповідність між світовими релігіями  та їх священними книгами: 2 бали

        1 Веди                         а) християнство;

        2 Біблія                       б) іудейство;

        3 Коран                       в) іслам;

                                             г) буддизм.

7. Дайте визначення  притчі.  2 бали

 

ІІ варіант

І. Тестове завдання  4 бали

1 ) Слово « Коран» означає :

                       а ) радісна звістка ;

                       б ) читання ;

                        в ) слово Аллаха.

2 )Біблія складається із :

                       а ) трьох книг ;  

                        б ) сімдесяти семи ;

                        в ) ста книг.

3). Веди – це пам’ятка … словесності:

   а)іудейської; б)праслов’янської; в) індоєвропейської.

4). У перекладі з грецького слово «Біблія» означає:

    а) книга, б) збірка;  в) створіння.

 5)Яке походження мають Веди:

   а) давньогрецьке;     б) давньоіндійське;

   в) давньоєврейське;  г) давньоарабське.

6). Коли була створена Біблія:

    а) ІІ тис. до н. е.;       б) І тис. до н. е. ;

    в) ХІІ ст.. до н. е.;     г) від 610-632 рр.?

7). Якою мовою створена Острозька Біблія:

     а)старослов’янською   б) церковнослов’янською;

     в) староукраїнською;   г) давньогрецькою?

8). Як називаються традиційні незмінні фрази-формули, з яких починаються сури Корану: «В ім’я Аллаха Всемилостивого, Всемилосердного!»:

      а) аяти;     б) басмала;  в) садж;   г) тора?

 

ІІ . Питання з відкритою відповіддю.

5. Коли написаний Старий Заповіт? 1бал

6.  Коли написаний Новий Заповіт? 1 бал

7.  Якою мовою дійшов до нас?        1 бал

8. Із скількох циклів складається Новий Заповіт?  1 бал

9. Час створення Корану?    1 бал

10. Із скількох сур складається Коран?  1 бал

11. Що таке сура? 2 бали

 

 

 

 

23 квітня 2020 року

Тема: Образ Маленького Принца

  В житті кожного є принципи, обов'язки, цінності.  У Маленького принца вони теж є і він розповідає про себе.Маленький принц розповідає наче звичайні, буденні речі, проте не кожна доросла людина рідко замислюється над необхідністю кожного дня "очищувати душу": працювати над викоріненням злих помислів, темних думок, заздрості, егоїзму тощо. Маленький принц бореться з баобабами, що символізують ці вади. Це справжня, ретельна і наполеглива праця - працювати на своїй планеті, а значить над досконалістю своєї душі. Це так повчально для кожного!

  Звідки з'явився в пустелі Сахарі Маленький принц?

Він розповів льотчику-автору про планету б-612.     

Місце, де ти народився завжди буде значиме і рідне. Немає різниці, якого розміру планета. Головне - вона твоя!

Якщо розглянути планету в значенні співвідношення зі Всесвітом і вічністю, отримаємо ще одне значення. Кожна людина у Всесвіті - це планета, зірка, доля.

КРОК 5. ПІДСУМОК

 Образ Маленького принца — образ самотньої людської душі. Він втілює в собі всі кращі риси, які можуть бути притаманні людині — відкритість, чистота, піднесеність над матеріальним, мудрість. Йому ще треба пізнати себе, знайти друзів, зрозуміти світ. Це чутлива і мрійлива дитина, яка любить спостерігати заходи сонця, переживає про долю примхливої квітки і вірить, що йому ще багато чого треба пізнати.

1. Уважно перегляньте розташовану нижче книжку.

Made with Padlet

27 квітня 2020 року

Тема: А. де Сент Екзюпері "Маленький принц"

1. Виконайте 3 вправи. Кожна вправа  - 4 бали. Вишліть результат.

2. Якби у вас була власна планета, як би вона виглядала? Хто б на ній жив? Опишіть вашу планету. 

Завдання 2. Виконайте вправу і пришліть результат (фото)

30  листопада 2020 року

Тема: Образна система твору: Роланд, Ганелон, Карл.Патріотичні ідеї в творі

21 січня 2021 року

Тема: В.Шекспір. Трагедія "Ромео і Джульєтта". Історія створення. Конфлікт

1. Прочитати трагедію В.Шекспіра "Ромео і Джульєтта"

2. Виконати завдання на картках ( 3 картки по 4 бали)

17 грудня 2020 року

Тема: Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу

Завдання: виконати вправи на картках (відгадати, про кого йде мова, написати й прислати у вайбері)

 

Аудіокнига "Пісня про Роланда"

 

2. Прослухайте вірш Горація "До Мельпомени"

3. Перегляньте відео про Овідія.

09 листопада 2020 року

Тема уроку: Квінт Горацій Флакк (658 рр. до н. е.). «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»). Овідій "Сумні елегії"

1. Перегляньте відеоурок.

 

Домашнє завдання.

Літературний диктант

1. Який реальний історичний факт покладений в основу «Пісні про Роланда»?

2. Які риси характеру притаманні Графу Роланду?

3. Як звали короля Сарагоси?

4. Чому Роланд узяв із собою лише 20 тисяч воїнів?

5. Що таке дюрандаль?

6. Яке ім’я мав ріг Роланда?

7. Яка погода була під час бою Роланда у Франції?

8. Скільки разів засурмив у ріг Роланд?

9. Як звали найкращого друга-воїна Роланда?

10. Як був покараний зрадник Ганелон?

4. Створити кластери(за творчістю Горація і Овідія). Вислати у вайбері.

Автор дошки padlet Гиренко Наталія

Автор дошки padlet Гиренко Наталія

18 травня 2020 року

Тема: Узагальнення вивченого матеріалу

Завдання 1: виконати вправи на картках

14 травня 2020 року

Тема: Узагальнення вивченого матеріалу.

Завдання: виконати вправи на картках.

21 травня 2020 року

Тема: Систематизація та узагальнення вивченого матеріалу

Завдання: пригадайте назви вивчених творів та їх авторів і впишіть у пусті клітинки.

07 травня 2020 року

Тема: Урок позакласного читання. М.Зузак "Крадійка книжок"

Крок перший. Подивіться фільм, знятий за мотивами книжки, дві презентації.

Made with Padlet

3. Крок другий. Виконайте завдання на картках. Результат виконаного завдання пришліть у зручний спосіб.

https://www.ourboox.com/books/міщанин-шляхтич-2/

Тести на перевірку знання текту.   Мольєр «Міщанин-шляхтич»

 

1.     За словами учителя музики, фантазія пана Журдена:

А) мати пристойний вигляд; Б) вдавати галантного кавалера; В) похизуватися приватними уроками.

2.     Кого з учителів, крім платні ваблять слава та оплески:

А) музики; Б) філософії; В) танців?

3.     Доповнити ремарку « Пан Журден з’являється перед учителями в ____ халаті, нових _____ оксамитових штанях і _________ оксамитовому камзолі»:

А) французькому, жовтих, багряному;

Б) індійському, червоних, зеленому;

В) турецькому, сірих, золотому.

4.     Чому пан Журден не втручається в бійку:

А) фізично слабкий; Б) боїться зіпсувати репутацію; В) турбується про свій одяг?

5.     Прохання пана Журдена до учителя філософії:

А) допомогти написати любовну записку; Б) навчити гарно висловлюватися на будь-яку тему; В) розкрити секрети зваблення.

6.     Хто намагається відкрити очі Журденові на пройдисвітів-учителів та графа Доранта:

А) донька; Б) покоївка; В) дружина?

7.     Чиї слова: «Однаковий дурень- що ззаду, що й спереду»:

А) дружини Журдена; Б) маркізи Дорімени; В) графа Доранта?

8.     Яку суму завинив Дорант Журденові:

А) більше 15 тисяч ліврів; Б) більше 50 тисяч; В) більше 5 тисяч?

9.     Чиї слова і про кого сказані: «…робить з тебе дійну корову»:

А) Ніколь про Ков’єля; Б) пані Журден про Доранта; В) Люсіль про Клеонта?

10.                       Подарунок, котрий Дорант «передав» маркізі від пана Журдена -це: А) кольє; Б) перстень; В) діадема.

11.                       Чим Журден планує вразити маркізу, запросивши її в гості:

А) вишуканим вбранням та манерами; Б) балетною виставою; В) вишуканим частуванням та подарунками?

12.                       Герой, котрий «…чесно прослужив у війську шість років…»-це:

А) Ков’єль; Б) Доррант; В) Клеонт.

13.                       Ким були батьки пана та пані Журден:

А) крамарями; Б) перукарями; В) ремісниками?

14.                       Чого найбільше бажає пан Журден доньці:

А) щасливого шлюбу; Б) поважного титулу; В) розумного нареченого?

15.                       Посвяті у мамамуші герої читали:

А) Біблію; Б) Веди; В) Коран.

16.                       Журден вірить, що видає заміж дочку за:

А) сина турецького султана; Б) турецького султана; В) посланця від султана.

17.                       Кого крім дочки пан Журден згоден одружити чи видати заміж:

А) маркізу Дорімену; Б)графа Доранта; В) власну дружину?

18.                       Фарс-це театральна п’єса:

А) філософського змісту; Б) грайливого змісту; В) трагічного змісту.

19.                       Зла, дошкульна насмішка-це:

А) гумор; Б) іронія; В) сарказм.

20.                       Засобами творення комічного в комедіях виступають:

А) алегорія, гіперболізація; Б) олюднення, інакомовлення; В) сатира, іронія.

21.                       Основна ідея комедії:

А) викриття обмеженості, наївності, корисливості людей; Б) викриття соціальних і людських вад; В) показ сімейних проблем.

22.                       Тема твору- прагнення багатого буржуа Журдена:

А) вигідно видати заміж доньку Люсіль;

Б) потрапити до вищого товариства;

В) мати всі ознаки порядної та освіченої людини.

23.                       Є учителем пана Журдена:

А) учитель фехтування; Б) учитель французької мови; В) учитель етикету.

24.                       Фінальна балетна сцена у п’єсі відома як

А) «турецьке весілля»;   Б) «турецький концерт»;   В) «турецька церемонія».

https://zoya273.files.wordpress.com/2016/08/8-d0bad0bbd0b0d181-d0b0d0bdd0b0d0bbd196d0b7-d182d0b2d0bed180d183-d180d196d187d0b0d180d0b4d0b0-d0b4d0b5d0b9d0b2d196d181d0b0-d0b1d0b0d185.pdf

16 березня 2020 року. Дистанційне навчання

Тема: 1. Історичні умови,філософське та естетичне підгрунтя класицизму.Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.

Презентація доби класицизму (17ст. - поч.19 ст.)

(із сайту Химинець А.)

-Опрацюйте матеріал.

1)    Історичні умови формування класицизму. Класичною країною класицизму стала Франція. Формування централізованої абсолютистської держави сприяло надзвичайному підйому в усіх галузях суспільного життя.

       Укріплення монархічної влади

       Державна ідеологія Франції = економіка + політика + наука + мистецтво.

       Абсолютизм — державна влада належить монарху.

       Головні політичні діячі Франції ХVІІ ст.: кардинал Рішельє, Людовік ХІV («Король-сонце») → «Держава — це я!».

       Причина виникнення класицизму — укріплення монархізму y державі.

2)    Класицизм  (від лат. classicus — зразковий) — художній напрям (течія) у мистецтві та літературі, що виник у XVII ст.  у Франції й поширився в літературах Європи до початку XIX століття.  Класицизм - це мистецтво раціональних правил за встановленими зразками". Для нього характерними є орієнтація на античну літературу, культ розуму, громадянська тематика, нормативність мистецтва, ієрархія жанрів, гармонійність форм тощо.

3)    Філософська основа – раціоналізм Рене Декарта «Я мислю, отже я існую»

4)    Теоретик – Нікола Буало "Поетичне мистецтво"

5)    Естетичне підґрунтя класицизму «Поетика» Арістотеля.

6)    Гасла класицизму: «Роби не те, що хочеш, а те, що потрібно королю й державі. Обов’язок вище за почуття та інтереси особистості. Держава вище за особистість, особистість підпорядкована державі». "Лише думка звеличує нас, а не простір і час... Намагаймося мислити гідно: у цьому запорука моральності" Б.Паскаль. "Любіть же розум ви! Нехай він тільки сам Принадність і красу утворює пісням". Нікола Буало

7)    Тема – держава і особистість

8)    Ідея – ствердження державності

9)    Конфлікт — конфлікт між державним і особистим, пристрасті (серця) і обов’язку (розуму). Державне і розум(обов'язок) перемагають

10)Герой – громадянин патріот, пов'язаний з суспільством і зобов’язаний підпорядковуватися йому

11) Риси:

üантичність як естетичний канон;

üкульт розуму;

üраціоналізм;

üнормативність;

üповчальність;

üхарактери персонажів статичні й однозначні;

üзображення героїв позитивних (зразок для наслідування) або негативних (моральний урок читачам);

üпідкреслення в образах героїв однієї риси характеру (честь, обов’язок, хоробрість, лицемірство, жадібність тощо);

üімена, прізвища, що говорять.

12) Естетичні принципи:

Øдотримання трьох єдностей: єдність дії (чітка композиція), єдність часу (один день), єдність місця (в одному місці)

Øсуворий поділ жанрів: «високі» (ода, трагедія, епопея, героїчна поема; величава, урочиста мова), «середні» (наукові твори, елегії, сатири; загальновживана мова), «низькі» (комедія, пісні, листи в прозі, епіграми; розмовний стиль)

Øчистота мови, недопустимість змішування високого і низького стилів

13) Література

-        Франція: Буало, Корнель, Расін, Мольєр

-        Англія: Джон Драйден (1631–1700), Александр Поуп (1688–1744)

-        Росія: Ломоносов, Фонвізін

-        Україна: Феофан Прокопович, Гулак-Артемовський

14)Музика: Моцарт, Бетховен, Люллі

15)Мистецтво: Лоррен, Пуссен

16)Класицизм в українському мистецтві. — В Україні класицизм не зміг через несприятливі історичні обставини розвинутися як цілісна структурована система. Письменники переважно орієнтувалися на низькі жанри. Деякі тенденції класицизму виявилися в трагікомедії «Володимир» Феофана Прокоповича, поезіях Івана Некрашевича, шкільних «піїтиках» XVIII ст., поемі «Енеїда» Івана Котляревського, травестійній оді «Пісні Гараська» Петра Гулака-Артемовського, оповіданнях Григорія Квітки-Основ’яненка та ін.

17)Людина і світ епохи класицизму. Світ можна пізнати завдяки розуму. Покликання людини - тверда громадянська позиція, підпорядкована інтересам суспільства і держави.

 

- Перегляньте відеоурок.

 

 

- Виконайте тестові завдання. Для цього скопіюйте код (шість цифр), перейдіть за посиланням, вставте код, напишіть прізвище і почніть тест.

Домашнє завдання активне
Завдання необхідно виконати до  20 березня 21:00 ред.
Повідомте учням
Код доступу 155209
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Варіант І: Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон»

 

1.  Виберіть правильну відповідь:

Річард Бах — англійський письменник-фантаст, журналіст, публіцист — став відомим

мільйонам читачів як автор повісті «Чайка на ім’я Джонатан Лівінгстон».

Так      ні

2.  Виберіть одну правильну відповідь:

Річарда Баха часто порівнюють з іншим усесвітньо відомим письменником —

А) Мольєром                   В) Вільямом Шекспіром

Б) Антуаном де Сент-Екзюпері             Мігелем де Сервантесом

3.  Виберіть одну правильну відповідь:

Річард Бах став відомим мільйонам читачів як автор твору

А) «Втеча від безпеки»                                          Б) «За межами мого розуму»

В) «Чайка на ім’я Джонатан Лівінгстон»            Г) «Гіпноз для Марії»

4.  Установіть відповідність між героями повісті та їхніми іменами.

1. Старійшина.  2. Чіанг. 3.  Чайка Джонатан Лівінгстон. 4.   Салліван

А) головний герой, чайка-бунтар               Б) мудра чайка з нового світу

В) керівник зграї, Сім’ї Чайок

Г) учитель, чайка-наставник                       Д) чайка зі зламаним крилом

5.  Установіть послідовність подій у повісті.

А) Джонатан Лівінгстон відлітає до Далеких скель

Б) Джонатан Лівінгстон з учнями повертається до Зграї

В) Джонатан Лівінгстон не хоче жити за законами Зграї

Г) Джонатан Лівінгстон потрапляє на Небеса

6.  Поясніть, чому чайки набувають імені і прізвища, тільки коли стають вигнанцями, коли Зграя проганяє їх.

7.  Розкрийте основний конфлікт повісті Річарда Баха «Чайка на ім’я Джонатан Лівінгстон"

 

Варіант ІІ: Барбара Космовська «Буба», «Буба: мертвий сезон»

1.   Виберіть правильну відповідь:

Особливий інтерес для Барбари Космовської становить підліткова література, яка відповідає  власним, відмінним від літератури для дітей і літератури для дорослих, законам.

Так           ні

2.  Виберіть одну правильну відповідь:

Головну премію на загальнопольському конкурсі романів для дітей та юнацтва, який проходив під назвою «Повір у силу фантазії», отримав роман Барбари Космовської

А) «Позолочена рибка»             В) «Буба»

Б) «Блакитний автобус»            Г) «Угору річкою»

3.  Виберіть одну правильну відповідь:

Ім’я головної героїні двох романів Барбари Космовської —

А) Буба                   В) Агнешка

Б) Марта                 Г) Ванда

4.    Установіть відповідність між героями романів Барбари Космовської та їхніми іменами.

1. Буба   2. Агата   3. Бартошова   4. Мілош

А) хатня робітниця                  Б) бойфренд головної героїні

В) головна героїня                   Г) однокласниця й подруга головної героїні

Д) дідусь головної героїні

5.   Установіть послідовність подій у романах Барбари Космовської про Бубу.

А) Мілош захопився Ребеккою

Б) Буба закохується в Мілоша

В) Буба влаштовує вечірку для друзів

Г) Мати Мілоша запрошує Бубу в гості

6.  Розкрийте, які теми посідають головне місце в романах Барбари Космовської про Бубу.

7.  Перелічіть, які риси роману Барбари Космовської про Бубу свідчать про те, що він за жанром — пригодницький.

 

 

Барбара Космовська

  Барбара Космовська – сучасна польська поетеса і письменниця. Народилася 24 січня 1956 року в місті Бітова Поморського Воєводства в Польщі. Писати вірші почала, будучи ученицею ліцею. Можливо, тому в якості майбутньої професії вибрала польську мову і літературу, вступивши на філологічний факультет Гданського Університету. В студентські роки брала участь в різних поетичних конкурсах та неодноразово вигравала престижні міжнародні літературні призи. Деякий час викладала польську мову і літературу в одній із середніх шкіл рідного міста. Трохи пізніше вступила до аспірантури і в 1999 році отримала ступінь кандидата наук, захистивши дисертацію по творчості З. Урбановського. Примітно те, що і ця розробка була відзначена спеціальним дипломом «За кращу роботу». У 2000 року випущений перший роман «Голодна кішка». У 2001 вийшов роман «Приватна територія», 2002 «Провінція», «Гобелен» та «Буба». У 2003 «Вгору по річці», 2004 «Блакитний автобус», у 2005 — книга «Думчики». Автор романів «Пушка» та «Буба — картковий сезон». В даний час Барбара Космовская читає лекції на кафедрі історії літератури при Поморській Академії міста Слупськ, там же займає посаду Доцента. Крім цього працює над вивченням питань позитивізму в галузі дитячої та молодіжної літератури, друкується в журналі «Гулівер» і є депутатом Бітовської Міськради.

Популярна польська письменниця Барбара Космовська зізнається, що пише для непростої аудиторії – підлітків. Із молоддю письменниця намагається бути максимально щирою, а тому не боїться на сторінках своїх книжок говорити про складні та болючі речі – розлучення батьків, смерть близької людини, анорексію, першу закоханість, проблеми з алкоголем, бідність тощо. Авторка впевнена, що розуміннясвіту підлітків, пам’ять про власну молодість та власні помилки – це той спільний «простір», що зближує письменника та юних читачів. Головне, впевнена Барбара Космовська, щоб у підлітковій літературі не було фальші та надмірного моралізаторства.

Письменниця успішно пише і для дорослої аудиторії, та все ж таки найбільшу любов та популярність їй принесли саме книжки для підлітків. Зокрема, роман про шістнадцятирічну дівчинку Бубу, яка носить джинси і мартенси, любить слухати класичну музику та грати у бридж, посів перше місце у загальнопольському конкурсі романів для дітей та юнацтва «Повір у силу фантазії». А непроста книжкадля молоді«Позолочена рибка» стала Книгою року-2007 у Польщі, а також виборола першу премію на Літературному конкурсі ім. Астрід Ліндгрен.

Три книжки письменниці в українському перекладі Божени Антоняк побачили світ у львівському видавництві «Урбіно». Це романи «Буба», «Буба: мертвий сезон» і  « Позолочена рибка». Сама Барбара Космовська не раз зустрічалася з українськими читачами. Минулого року письменниця була почесним гостем Львівського міжнародного дитячого фестивалю, а цього року – спеціальним гостем цього ж фестивалю. Власне, на цьогорічному святі дитячої книжки у Львові письменниця і презентувала український переклад «Позолоченої рибки» –  роману для підлітків, у якому авторка делікатно розкриває тему втрати близької людини. А ще – говорить із підлітками про розлучення, першу закоханість, проблеми з алкоголем тощо. Невелика за обсягом книжечка дає можливість підліткам долучитися до того досвіду, який українські автори поки що не наважуються вкладати у свої твори.

 

Візитка твору

Назва                                                 Буба

Автор                                                Космовська  Барбара

Переклад                                         Божени Антоняк 

Жанр                                                  Сучасна проза, роман

Рік                                                        2012

Мова                                                   Українська

Мова оригіналу                           Польська

Тема                                                    життя підлітків, їхні  проблеми.

 

Жанрова своєрідність та проблематика твору

«Буба» — це сучасний молодіжний сімейно-побутовий  роман. Оскільки письменниця тонко розкриває психологію героїв, то його можна вважати і психологічним. У творі багато кумедних ситуацій, що є ознакою гумористичного роману. Гумор у романі — це засіб подолання реального трагізму в реальному житті. Сюжет твору розкрито через світобачення головної героїні та вчинки інших персонажів. Діалоги та життєві ситуації — ось основна форма розвитку сюжету.

 

Проблематика роману:

 

Ø Самотність у родині

Ø Дружба

Ø Жорстокість

Ø Перше кохання

Ø Заманювання до сект

Ø Наркоманія

Ø Алкоголізм

Ø Надання переваги матеріальному

 

Теми творів за комедією Мольєра "Міщанин-шляхтич"

      "Бути шляхтичем непросто"

     Чи є актуальною комедія Мольєра "Міщанин-шляхтич"?

     "Що висміює Мольєр?"

Теми творів за трагедією В. Шекспіра "Ромео і Джульєтта"

   1. Трагедія і торжество кохання (за трагедією В.Шекспіра "Ромео і Джульєтта")

   2. Тема "вічної" любові в трагедії В.Шекспіра "Ромео і Джульєтта"

   3. Образ Джульєтти в трагедії В.Шекспіра "Ромео і Джульєтта"