Download
Вебмарафон
відділу гуманітарної освіти
(16.09.2020 р.)
38dbd6_bbf6baa5f54c4cbca235077fbccc821b.
Adobe Acrobat Document 1.7 MB
Download
Методичні та організаційно-педагогічні рекомендації та поради словесникам закладів освіти щодо проведення дистанційного навчання з української мови та літератури, зарубіжної літератури
Metodychni-rekomendatsii.pdf
Adobe Acrobat Document 225.0 KB

Made with Padlet

Made with Padlet

Made with Padlet

Made with Padlet

Made with Padlet

Made with Padlet

Made with</body></html>

Made with Padlet

Made with Padlet

Made with Padlet

Made with Padlet
Download
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
ЩОДО ВИКЛАДАННЯ
УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ, ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ,
МОВ І ЛІТЕРАТУР КОРІННИХ НАРОДІВ, НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
В 2020/2021 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ
Інструктивно-методичні рекомендації -202
Adobe Acrobat Document 489.5 KB

ЗавантажитиМетодичні та організаційно-педагогічні рекомендації та поради словесникам закладів освіти щодо проведення дистанційного навчання з української мови та літератури, зарубіжної літератури (завантажень: 2304)

ЗавантажитиЯк організувати дистанційне навчання. План дій вчителя (завантажень: 1266)

ЗавантажитиВикористання інтерактивних вправ на уроках зарубіжної літератури за «формулою щастя» (завантажень: 905)

ЗавантажитиДистанційна освіта при вивченні літератури (презентація)

ЗавантажитиФанфіки на уроках зарубіжної літератури (завантажень: 701)

 

Інтернет-ресурси для вчителів-філологів

«Як організувати дистанційне навчання учнів» – покрокова інструкція (для вчителів – філологів):https://osvitoria.media/exper…/yak-organizuvaty-dystantsijne
navchannya-uchniv-pokrokova-instruktsiya/

Перелік освітніх джерел та онлайн платформ на допомогу педагогам в організації дистанційного навчання
Prometheus https://prometheus.org.ua/ Онлайн курси України і світу із різних предметів та різноманітних напрямків для вчителів та учнів
Каталог електронних освітніх ресурсів Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка
http://urok.ippo.kubg.edu.ua/
Українська програма – каталог е-підручників, відео, аудіокниг для школи
http://ukrprog.com/
Розумники – придбання (диски та скачування з сайту) ліцензійних МОН е-підручників (педагогічні програмні засоби, тести, лабораторні практикуми та інше) http://rozumniki.net/
Нова школа -навчальні диски для школярів (каталог ресурсів всіх предметів)
http://novashkola.com.ua/
Електронні версії підручників https://e-pidruchnyky.net/
MozaBook – мультимедійні уроки
Видивничий дім “Освіта”
35 музеїв онлайн
Сайт «На урок» пропонує для вчителів зарубіжної літератури низку
вебінарів, до прикладу,
«Організація дистанційної роботи під час карантину» :
1. https://naurok.com.ua/…/uchiteli-yaki-prohodyat-sertifikaci… ;
2. https://naurok.com.ua/…/organizaciya-distanciyno-roboti-pid…;
вебінари для вчителів зарубіжної літератури:
Герой літературного твору: перше знайомство.
Стратегія роботи з образом-персонажем.
Ефективні прийоми роботи з образом. – за посиланням :
https://naurok.com.ua/…/geroy-literaturnogo-tvoru-suchasni-…
вебінар із проблем:
Використання ІКТ для підвищення якості навчання.
Компетентнісний підхід – основа Нової української школи.
Роль ІКТ у формуванні ключових компетентностей учнів на етапі прилучення
до читання (5 – 7 класи) – за посиланням :
https://naurok.com.ua/…/formuvannya-klyuchovih-i-predmetnih…
Каталог електронних освітніх ресурсів (відеоуроки):
http://urok.ippo.kubg.edu.ua/zarlit/
Інтернет-конференція «Сучасний урок зарубіжної літератури: досвід,
проблеми, моделювання»:
http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/1040/
http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/1995/
http://roippo.org.ua/activities/research/conferenc.php/865/
Інтернет-фестиваль учнівських буктрейлерів та фанфіків «Мій улюблений твір
зарубіжної літератури»
http://roippo.org.ua/…/scientifi…/regional_research.php/922/
http://roippo.org.ua/…/scientif…/regional_research.php/1143/
http://roippo.org.ua/…/scientif…/regional_research.php/2431/
сторінка на УоuTubе «кабінет ДО» учнівські бук трейлери із зарубіжної
літератури: https://www.youtube.com/ch…/UCC3glMbFwlhiClauVgyfWfw/videos…
Конструктор сучасного уроку зарубіжної літератури:
http://roippo.org.ua/…/scientif…/regional_research.php/1046/
http://roippo.org.ua/upload/iblock/3c9/lavrenchuk-m.v..pdf
на УоuTubе каналі сторінка «Кабінет ДО» конструктор сучасного уроку
зарубіжної літератури: https://www.youtube.com/watch?v=WDlIDUfQTSI&t=1507s
https://www.youtube.com/watch?v=qT4ol0-VFFU&t=340s
Каталог сайтів вчителів зарубіжної літератури для вчителів, батьків,
учнів: http://svitliteraturu.com/dir/

Сайт методичного об’єднання вчителів української мови та літератури

http://ukrmetod.jimdo.com/

http://infourok.ru/user/levkovecolgasergeevna .

http://trutsunenko.weebly.

http://ridneslovo.blogspot.com/

http://lad-info.blogspot.com –  “Формуємо конкурентоспроможну особистість” –www.youtube.com/watch?v=0_R

Презентація методичного об`єднання
http://korzun.at.ua/load/prezentacija_roboti_metodob_96_ednannja

http://korzun.at.ua/load/pozaklasna_roboa/vazhlivi_pam_jatni_ta_juvilejn

Диктанти з української мови. Запропоновані тексти диктантів — це цілісні завершені уривки, вилучені з творів художньої літератури, публіцистичних творів, періодичної преси.

Розділ сайту http://vchytel.in

http://ukrainezzosh75.blogspot.com/p/11.html – цікаві матеріали про літературу кінця ХХ – початку ХХІ ст

http://skripnikmarina.ucoz.ua/ – сайт новий, цікавий. Тут є online тести з української мови та літератури, де учні можуть перевірити свої знання й отримати оцінки; довідники, кросворди, розробки уроків, презентації, аудіо- та відеоматеріали з української літератури то

http://ukrainskamova.at.ua/ повна збірка правил української мови, та ще багато цікавої інформаціїї.
Зокрема – ділова мова, мова для початківців, відео уроки, презентації /

http://eureka.ucoz.ua/ – багато цікавого матеріалу з літератури.

http://tsybulyanskabigmirnet.blogspot.com/
Блог “Еверест філології” (українська мова та література) для вчителів, учнів та їх батьків

ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАВЧАННЯ ЗМІСТУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ УЧНІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО НАВЧАННЯ ЗМІСТУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ УЧНІВ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Дистанційний освітній процес – навчання учнів у мережі інтернет: консультування, спілкування, співпраця, самостійна робота.

Рекомендуємо під час підготовки до уроків надавати перевагу дистанційній технології, яка дозволяє об’єднувати в одній комп’ютерно-технічній системі графічне зображення, текст, відеозображення, анімацію, а саме: мультимедійні презентації, електронні довідники, підручники, окремі типи файлів (зображення, відео-, аудіо-, анімації), конструктори уроків, посилання на цікаві сайти вчителів, вікі-сторінки, веб-сторінки блоги, веб-сайти.

Рекомендуємо активно використовувати сервіси для створення хмаринки слів: Tagxedo,Wordle,WordArt, mosaic. Пропонуємо створювати цікавий дидактичний матріал до уроків, занять факультативів за допомогою технологій Web 2.0: онлайн-презентації за допомогою ресурсу: http://prezi.com; ребуси –http://rebus.com/index.php; створення схем з усіх предметів:www.mindmeister.com ; сервіси Gооgle: https://www.google.com.ua, Google-форми, Google –малюнки, Google-презентації.

З метою використання ігрових технологій доцільно використовувати завдання, розроблені за допомогою інтерактивної платформи для створення модулів програм: http://learningapps.org та 3D моделі: http://open-3d-viewer.googlecode.com/svn/trunk/web/index.html; фабрики кросвордів:http://puzzlecup.com/crossword-ru/.

Рекомендуємо використовувати найбільш затребуваі методи для дистанційного навчання: пояснювально-ілюстративний, дослідницький, репродуктивний, частково пошуковий (евристичний); програмованого навчання. Під час дистанційного навчання доцільно використовувати такі інтерактивні методи, які використовуються під час дистанційно-очного навчання: «Керована лекція», «Коло ідей», «Бажано. Обов’язково. Не можна»

Водночас, доцільно застосовувати методи, що забезпечують оволодіння мовою: практичні, репродуктивні, проблемні, пошукові, словесні, наочні, дедуктивні, індуктивні); мотиваційні, контролю й самоконтролю.

Модель дистанційного уроку повинна мати такі елементи:

  1. Мотиваційний блок. Мотивація – необхідна складова дистанційного навчання, яка повинна підтримуватися впродовж усього процесу навчання. Велике значення має конкретна мета, яка ставиться перед учнями. Мотивація швидко знижується, якщо рівень поставлених завдань не відповідає підготовці учня.
  2. Інструктивний блок (інструкції і методичні рекомендації).
  3. Інформаційний блок (система інформаційного наповнення).
  4. Контрольний блок (система тестування і контролю).
  5. Комунікативний і консультативний блок (система інтерактивної взаємодії учасників дистанційного уроку з учителем і між собою).

Для спільної роботи вчителів та учнів рекомендуємо використовувати такі інструменти:

  • зробити цікаві тести, опитування, кросворди та комплексні завдання з готових матеріалів допоможе цей застосунок;
  • готові навчальні вправий інструменти для створення тестів, завдань;
  • організувати клас до роботи з елементами гри можна тут.

Також рекомендуємо використовувати різні навчальні платформи, зокрема:

  • студія онлайн-освіти для школярів – EdEra
  • гейміфікована платформа для підготовки до ЗНО – iLearn
  • безкоштовна підготовка до ЗНО – Be smart
  • онлайн-курси для школярів, студентів і дорослих – Prometheus

Рекомендуємо вивчення програмового матеріалу за технологією дистанційного навчання здійснювати в таких формах:

– оприлюднювати завдання з відповідної теми з української мови та літератури для самостійної роботи учнів на сайті закладу освіти (можна й у вайбергрупі для батьків);

– організувати щоденне навчальне спілкування з учнями через Skype, Viber тощо;

– розміщувати в мережі Інтернет (Google Диск) мультимедійні матеріали (презентації, відеоролики тощо),  які допоможуть учневі у вивченні зазначеної вчителем теми;

– надати учням перелік інтернет-джерел, які сприятимуть засвоєнню програмового матеріалу (на каналі YouTube є відеоуроки за програмою з української мови для всіх класів).

Рекомендуємо використовувати під час дистанційного навчання:

  1. Відеоуроки з української мови та літератури за шкільною програмою на каналі YouTube.
  2. Експрес-уроки О.Авраменка http://ippo.kubg.edu.ua/ekspres-uroky
  3. Безплатні відеоуроки з української мови та літературиhttps://www.pedrada.com.ua/news/3769-qqn-16-m6-15-06-2016-bezplatnvdeouroki-z-ukransko-movi-ta-lteraturi
  4. Прокачай українську: усе для вдосконалення солов’їноїhttps://studway.com.ua/vivchai-ukrainsku/
  5. Фільми онлайн з української літератури відповідно до програми ЗНОhttp://all4zno.net/filmi-online-z-ukrainskoi-literaturi-zno.html
  6. Кінофільми, що допоможуть засвоїти шкільну програму з української літератури https://pedpresa.ua/161892-kino-dopomozhut-zasvoyity-shkilnuprogramu-z-ukrayinskoyi-literatury.html
  7. Екранізовані твори з української літератури (за програмою ЗНО)https://znoclub.com/mova-ta-literatura/883-ekranizovani-tvori-z-ukrajinskojiliteraturi-za-programoyu-zno.htm.

            Як організувати дистанційне навчання: огляд корисних програм

Завдяки сучасним технологіям  істотно розширюються можливості для навчання школярів. Як заощадити час, гроші й організувати якісне навчання для дитини за допомогою онлайн-програм – розповідає «Фінгвін».

ПЕРЕВАГИ ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

  • забезпечення стирання кордонів;
  • можливість стежити за тим, чим займається дитина;
  • економія часу;
  • фінансова вигода;
  • мобільність «маленького дорослого».

ЯКІ НАВИЧКИ У ДИТИНИ ВИРОБЛЯЮТЬСЯ

  • грамотне використання комп’ютера;
  • планування своїх справ самостійно;
  • робота з великими обсягами інформації;
  • практика спілкування і взаємодії з іншими дітьми;
  • дисциплінованість.

ЯК ПРАВИЛЬНО  ОРГАНІЗУВАТИ  ОНЛАЙН-НАВЧАННЯ

  • відштовхуйтесь від уподобань та інтересів дитини;
  • враховуйте вікові обмеження;
  • забезпечте необхідні умови для роботи в онлайн-режимі;
  • подбайте про інформаційну безпеку.